In de hit “15 miljoen mensen” in 1996 komt het al naar voren: “Land van duizend meningen”. Hoewel Fluitsma & van Tijn het over Nederland hadden, geldt het nog steeds voor online en statistiek.
Wij baseren onze acties niet op meningen maar op data. Deze data krijgen we echter vanuit elk kanaal of platform dat we gebruiken. Om tot de juiste inzichten te komen werken we met dashboards waarin we deze data bundelen.
Het meest gebruikte dashboard dat we voorbij zien komen is Google Analytics maar daar staat net niet alle informatie op, laatst staan op één overzichtelijke pagina die voor jou van belang is.
Dashboards via Google Datastudio zijn hierbij een uitkomst en hier kunnen we ook de informatie vanuit niet Google producten integreren zoals kosten gemaakt in Facebook en Microsoft. Afhankelijk van de vraag maken we gebruik van losse plugins of platformen zoals Funnel.io en Supermetrics om de juiste data te verzamelen en weer te geven.
Het grote voordeel is het eenmalig opzetten van het dashboard en daarna heb jij realtime inzicht in de voortgang. Voor veel mensen zorgt dit voor een rustige maandagochtend 😉