Hoe ziet het CRO traject eruit bij Buro Vernuft?
Het CRO-traject begint met het bepalen van jouw doelen en KPI’s. Dit zijn de basisprincipes waarmee we de prestaties van de website zullen meten.
Daarna gaan we op onderzoek uit. We doen een grondige analyse van de huidige prestaties. Hierbij wordt er gekeken naar websiteverkeer, conversiepercentages, gebruikersgedrag en zijn we op zoek naar frictie, zodat wij het kunnen laten glimmen. De resultaten uit dit onderzoek vertalen we door naar hypothesen. Vervolgens gaan we kijken welke hypothese de meeste prioriteit heeft, maar ook welke de meeste impact heeft. Dit verwerken we uiteindelijk in een roadmap.
De hypothesen worden vervolgens bevestigd of ontkracht door een vervolgonderzoek. Dit kan aan de hand van een extra data-analyse of aan de hand van verschillende tests: een A/B test, multivariate test of een usability test bijvoorbeeld. In deze fase gaan we ontwerpen, “bouwen, bouwen, bouwen” en experimenten. Klinkt als een speeltuin, toch?
De resultaten van de tests worden hierna weer geanalyseerd om te bepalen welke oplossingen het meest effectief zijn geweest. Hierna wordt gekeken of de resultaten significant zijn en worden deze, bij positief resultaat, geïmplementeerd op de website. Het kan ook zijn dat een test extra vervolgstappen nodig heeft. Het eindresultaat is een concreet CRO-advies voor jouw website, op basis van onze expertise.
Zelf inlezen over wat CRO allemaal voor jou kan betekenen? Download onze brainpaper.
We werken met trots samen met o.a.